LAGI!!! W4rga 4sing Buat H4l, Kali Ini lelaki Warga Pakist4n ditah4n polis Kerana membuka Pita K3selamatan dan Kon P3nghadang Jalan

TAWAU: Tindakan seorang lelaki yang membuka pita kes3lamatan dan kon pengh4dang jalan yang dipasang pihak berku4sa dalam pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mengundang p4dah apabila dia dit4han polis di kediamannya, dekat sini, petang semalam.

Pen4hanan lelaki warga Pakistan berumur 30 tahun itu susulan perbuatannya yang dirak4m pengguna jalan raya di kawasan simpang empat lampu isyarat di Jalan Masjid, di sini, jam 1.50 tengahari sebelum tular di media sosial.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Peter Umbuas, berkata bertindak daripada aduan orang awam itu, suspek telah ditahan di kediamannya di sebuah taman perumahan, di sini, jam 3 petang.

Beliau berkata, siasat4n awal mendapati susp3k yang menaiki kenderaan bertindak membuka pita kes3lamatan bersama kon penghadang jalan yang dipasang di kawasan itu bagi mengawal pergerakan penduduk setempat.

“Suspek ditah4n untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 269 Kanun Keseksaan, Peraturan 11 (1) Peraturan-Peraturan Penceg4han dan Peng4walan Peny4kit Berj4ngkit (Langkah-langkah di Dalam Kawalan Tempat Jangkitan) (No.3) 2020 dan Seksyen 26 (2) Akta Polis1967,” katanya dalam kenyataan di sini.

Beliau berkata, berikutan kejadian itu pihaknya telah mengambil tindakan dr4stik dengan memasang kaw4d berdvri di laluan berkenaan.

Pada masa sama, beliau mengingatkan orang ramai supaya tidak bertindak sewen4ng-wen4ngnya mengalih atau mengg4nggu gug4t mana-mana pengh4dang jalan yang dipasang pihak berkuasa sepanjang tempoh PKP.

“Saya ingin teg4skan, sila patuhi arahan kerana perbuatan sedemikian adalah kes4lahan s3rius dan mana-mana individu yang didapati terbabit melakukannya akan did4kwa di mahkamah,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : BH/ Koleksi Viral

Be the first to comment on "LAGI!!! W4rga 4sing Buat H4l, Kali Ini lelaki Warga Pakist4n ditah4n polis Kerana membuka Pita K3selamatan dan Kon P3nghadang Jalan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*