“Jelas terpancar semangat brotherhood” – Geng Rider Foodpanda Turun Padang Kebumikan Rakan Sekerja Men1nggal Dunia

Arw4h duduk di kawasan Kuala Selangor tetapi disebabkan tempahan tak banyak dia sanggup ambil tempahan di sekitar Meri dan Setia Alam.

Sanggup bekerja jauh semata-mata nak cari rezeki bulan di bulan Ramadhan ini, rasa sebak terbaca perkongsian gambar dan kisah daripada tukang uruskan jen4zah tentang arwah.

Kem4langan ketika bertugas

Arw4h terlibat dalam satu kem4langan sewaktu sedang menjalankan tugas sebagai seorang rider Foodpanda, pada waktu itu arw4h ingin menuju ke jalan Meru. umur baru sahaja 21 tahun.

Kata pengurus jen4zah yang lebih dikenali sebagai Wan, kemalangan berlaku kerana ada satu kereta yang hendak keluar dari simpang di jalan utama yang di lalui oleh arw4h..

Kebetulan di bahu jalan yang sama ada sebuah lori sampah yang di letakkan kerana mengalami kerosakan. Oleh kerana terlindung pandangan di sebab kan lori sampah tersebut pemandu kereta itu terus keluar dari simpang dan ketika itu lah arw4h melanggar motosikal yang sedang di tunggang oleh arw4h di laluan utama..

Arwah pula mungkin tidak nampak kereta yang hendak keluar dari simpang tersebut kerana terlindung dengan lori yang di letakkan di bahu jalan.

Motor yang arw4h pandu terus berlanggar dengan kereta yang sudah pun keluar dari simpang tersebut.

men1nggal dunia di tempat kejadian

Kata Wan lagi, arwah terus men1nggal dunia selepas kemalangan itu berlaku. Dari apa yang di kongsikan oleh rakan sekerja. Sebelum ini arw4h hanya menjadi runner untuk di sekitar Kuala Selangor.

Disebabkan kurang pelanggan arwah telah pergi jauh dari kawasan tempat biasa dari beroperasi. Arw4h memilih sekitar Setia Alam,Meru dan kawasan berdekatan kerana di situ tempahan untuk menghantar makanan lebih banyak..

Kalau di ikutkan Kuala Selangor ke Setia Alam perjalanan agak jauh.

Tetapi demi untuk mencari rezeki. Arw4h sanggup merentasi jalan berpuluh kilometer pergi dan balik semata mata untuk menambah pendapatan di bulan ramadhan.”

Puluhan rider menunggu ketibaan jen4zah rakan seperjuangan mereka.

Sewaktu van ukvj-02 tiba di kawasan Tanjung Karang. Kelihatan puluhan motor dengan memakai baju Foodpanda sedang menunggu ketibaan jen4zah rakan seperjuangan mereka..

Sebagai tanda hormat mengiringi perjalanan terakhir kepada jen4zah rakan mereka itu..

Jelas terpancar semangat brotherhood sebagai runner food panda.. Mereka iring dari Kuala Selangor sehingga ke tanah Perkuburan Islam Parit 9 Bar0h, Kariah Masjid As Saidiah Pasir Panjang Sekinchan.”

Amat h1ba sekali apabila Wan menjelaskan bahawa arw4h merupakan anak harapan kepada keluarganya. Mudah-mudahan dapatlah pembelaan.

Daripada pengkongsian yang telah meraih lebih daripada 17K shares di Facebook dalam masa 24 ia dikongsikan ini cukup menyedarkan kita utnuk harga jasa dan pengorbanan mereka.

Sepertimana yang dinasihati oleh Wan, kepada anda jika menggunakan khidmat runner tidak kisah runner apa sekalipun..

“Nasihat saya jangan terlalu berkira dengan caj yang perlu anda bayar kepada seorang runner. Mereka mencari rezeki dengan pertaruhkan nyawa mereka sendiri.Rezeki mereka di berada di atas jalan dan mereka mencari rezeki bukan untuk menjadi kaya.”

Meraka hanya buat demi untuk meneruskan kelangsungan hidup. Kalau caj yang di bayar kepada mereka sebolehnya jangan terlalu berkira..

Mari lah kita sedekah kan al-fatihah buat arw4h Muhammad Zaim Bin Azman. Al-fatihah!

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Lobak Merah/ Kasi Share

Be the first to comment on "“Jelas terpancar semangat brotherhood” – Geng Rider Foodpanda Turun Padang Kebumikan Rakan Sekerja Men1nggal Dunia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*